הלקוח
תמרה מאופיין בהיותו עסק משפחתי שבני המשפחה תופסים בו תפקידי ניהול בכירים, תפעול, מכירה וייצור.
תמרה מיצים הינו עסק שנולד מאהבה לפירות וירקות כשסבא מוסא התחיל ומשה המשיך באמצעות הקמת דוכני המיצים הראשונים בישראל.
עם השנים העסק גדל וצמח וכיום הוא כולל: מפעל יצרני הממוקם בדרום תל אביב, 6 סניפים של תמרה ומכירה למאות חנויות ורשתות קמעונאיות בפריסה ארצית.
עיקר פעילות הייצור במפעל היא של גלידות, שלגונים טבעיים, קינוחים ובלנדים להכנת שייקים. המוצרים משווקים באופן ישיר ע"י מערך לוגיסטי לחנויות והרשתות ולסניפי המכירה של תמרה.
מטרות הפרויקט
- ניתוח פעילות קיימת של תמרה ברשתות קמעונאיות ובניית מודל מבצעים
- ניתוח הפעילות הקיימת של המפעל ובניית מאגר דוחות לצורך ניהול, מדידה ובקרה
- מיסוד תהליכי העבודה והכנת הארגון לקראת העונה הבאה על מנת להביא למיקסום ביצועים
- גידול המכירות ושיפור הרווחיות
לפגישת היכרות ובדיקת התאמה לתהליך, מוזמן.ת לשלוח לנו פרטים ואדאג לחזור אליך בהקדם:
תהליך הליווי
בסיפור לקוח שנציג לכם כאן, נראה לכם את האופן בו פעלנו. במקרה הזה תהליך העבודה התקיים בתצורה של ניתוח הנתונים הקיימים על ידנו באוף ליין והצגתם בצירוף תובנות והמלצות מפגשים שבועיים (בד"כ פגישות טלפוניות, לעיתים גם פרונטליות).
תוך כדי הפגישות נגענו ועבדנו על הנושאים הבאים:
- שינוי צורת חשיבה – התחלנו לעבור מניהול "אינטואיטיבי" לניהול מבוסס תהליכי עבודה מסודרים ומדידת ביצועים, זה התחיל בשיח והמשיך לקבלת החלטות שמבוססות נתונים.
- ניתוח הדוחות הכספיים – כל עסק מצריך 'בדיקת שיקוף' של ניתוח הפעילות עד כה, שמשם הצלחנו לגזור מגמות, מחזורים, צפי ועוד.
- ניתוח עלויות מזון – בעזרת מיפוי רבי מכר הצלחנו להבין איזה מוצרים כדאי להמשיך לייצר ואף לנסות למכור מהם כמה שיותר, ואיזה כדאי לדלל עד הסרה מוחלטת מהקטלוג בהעדר כדאיות כלכלית.
- עלויות כוח אדם – ניתחנו ושיקפנו את עלויות כוח האדם. תוך כדי הפרויקט הצלחנו למקד ולייעל את המחלקות השונות ולהביא לייעול מערך כוח האדם והקטנת הלייבור קוסט.
- ניתוח מבצעי מכירה ברשתות – סקרנו את המצב הקיים וניתחנו בעזרת מודלים כלכליים את מבצעי המכירות לזרוע הקמעונאית, מה שהביא גם להמלצות על מבצעים ספציפיים והפסקת מבצעים לא כלכליים.
- בניית מודל תגמול לסוכני השטח – בנינו מודל ששינה את "השפה" שהצוות מדבר ביום יום – לשפת מכירות ויעדים.
- חיבור ליועץ שיווק דיגיטלי חיצוני לצורך פיתוח קטגוריית מגשי אירוח ואירועים.
להלן התוצרים בסיום הפרויקט
- הארגון יודע לאן הוא הולך ומה המטרות לשנה הקרובה.
- יצרנו תשתית של מידע, איסוף נתונים, מעקב ומדידה של ביצוע מול תקציב.
- מידע לגבי הקטגוריות הרווחיות יותר והרווחיות פחות לצורך תכנון קדימה
- בניית תקציב שנתי
- תחזית תזרים מזומנים שנתי
- שליטה על התזרים
אני מאמינה במשפט "את הכסף סופרים במדרגות"…. ואת זה אני מוכיחה שוב ושוב…
אני מקווה שעזרתי לכם להבין טוב יותר על פועליי ומה הם הערכים המוספים והיתרונות שאני מביאה לשולחן.
עם שיתוף פעולה מלא והתמסרות לתהליך ע"י בעלי העסק והמנהלים, אני יודעת לומר בביטחון שהתוצאות המשופרות יגיעו ומהר!
כל משבר הוא הזדמנות, תישארו חיוביים ואופטימיים ותפיקו את המיטב מהמצב הקיים.
אני כאן כדי לעזור לכם וללכת איתכם את הדרך.